Monday, April 13, 2009

Taklimat Pindaan AUKU + Perjumpaan Pelajar Tahun Akhir BMCT + Talk PIW (Profesional Interview Workshop) + Futsal SAJ 2009

Assalamualaikum..

Dari segi tajuk pun dah menampakkan betapa sibuknya untuk minggu ni...kiranya terpaksa merangkumkan report sekaligus bagi penjimatan masa dan ruang!! :) Bermula dengan taklimat pindaan AUKU Jumaat lepas (10 April 2009) di MITC. Secara keseluruhannya lebih kepada penmbahbaikan dan pemurnian sesetengah polisi kepada lebih mesra kakitangan akademik berbanding kuasa veto oleh Lembaga Pengurusan Universiti (LPU). Apa pun...sekiranya baik untuk semua...baiklah untuk pembangunan bangsa. :)

Malamnya pulak aktiviti bersama pelajar tahun akhir BMCT ...sepatutnya 69 pelajar...tapi yang hadir dalam 55 orang sahaja...(mungkin sibuk siapkan PSM)... so far ..taklimat adalah berkenaan dengan apa benda yang diorang kena prepare setelah 4 tahun berhempas pulas belajar bila dah grade nanti. Sebahagian daripada isi ucapan KJ (En Suhaimi Misha) ialah:
i) Apa persepsi industri kepada mereka
ii) Sekiranya nak sambung belajar lagi...apakah syarat dan langkah yang perlu diambil
iii) Peluang peluang sambung blajar kat UTeM
iv) Kena daftar BEM dan IEM (sebab ada industri yang dah nak itu sebagai requirement!!)
v) Tolong reply feedback kalau fakulti bagi nanti utk support program fakulti.. (untuk survey program fakulti)






























Tapi yang saya paling sayu ialah pada KJ saya yang anaknya baru 25 jam lahir namun tetap komited kepada aktiviti jabatan dengan hadir pada malam tersebut untuk memberikan taklimat. Sesungguhnya hanya Tuhan yang akan membalas segala pengorbanan dan komitmen beliau dalam menjalankan tugas.. Awak baik!!


Sabtu (11/04/09) pulak pergi talk berkenaan "Professional Interview Workshop".. Yang pergi utk program ni ialah:
i) Zaid
ii) Rashid
iii) Rizal
iv) Saya


Agak penting bagi mereka yang nak tau selok belok dan secara terperinci cara cara yang betul dan tepat untuk mendapatkan title "Professional Engineer". So far semuanya ok sebab boleh terus bertanya dengan otai otai IEM kat sana :) Yang saya nampak paling bersemangat ialah En Rashid dan En Rizal!! heheheheheh

















Ahad pulak (12/04/09) ada pertandingan Futsal SAJ 2009. So saya main team A. Sorry kepada kengkawan sebab saya datang lewat sebab sesat sikit n memang pagi tu pun dengan niat keluar lewat sebab nak sarapan dulu.. Apa pun tahniah kepada team mate sebab layak ke suku ahkir dengan kalah penalti. Group saya ialah:
1) Azhar
2) Fitri
3) Rizal
4) Yuzrin
5) Najib













































Lusa pulak saya akan ke Bengkel Buku Panduan Akademik selama 3 hari...nnt saya update perkara perkara dan aktiviti aktiviti disana nanti...

Wasalam

3 comments:

Shafizal said...

Bro, selamat berbengkel... Awak memang baik!!!

Afza said...

Awak lagi best jalan jalan gi Penang!! dapat souvenir lagi!!! :)

Anonymous said...

uih...bz btol cikgu..kalah yb.. :)