Thursday, November 18, 2010

F1 In Schools 2010


Tempat: Hotel Brisdale (14 Nov 2010)
Tempat: Stadium Titiwangsa (15 & 16 Nov 2010), KL

Alhamdulillah...
Semua berjalan lancar. Sebanyak 29 pasukan telah berjaya meloloskan diri ke peringkat akhir. Pada pusingan awal, setiap pasukan perlu menghantar video hasil projek melalui youtube dan kemudiannya akan disaring bagi melayakkan diri ke peringkat kebangsaan. Pertandingan ini adalah terbuka kepada semua pelajar menengah berusia 16 tahun (tingkatan 4). Pada pertandingan kali ini..sekolah Men Sains Hulu Selangor sebagai pendatang baru telah memenangi pertandingan ini. Berikut sedikit butiran keputusan akhir F1 in Schools:

Knock out Award + Best Newcomer + Best Port Foli0 + Best Pit display + Overall Champion - Velospeed (Sek Men Sains Hulu Selangor)
Best Marketing & Sponsor Award + Innovation Award - Excel Vision - Sek Men Batu Lintang, Sarawak
Preserverance Award - Shock Wave - Kolej Sultan Abdul Hamid, Kedah.
Best verbal Award + Best team Identity + Second Overall Place - Android - Sek Men Aminudin Baki, K.L.
Best Engineered Car Award + Third Overall Place - Celiritas F1 - Sek Dato Abdul Razak, N9.

Untuk makluman, kumpulan Vortex dari Sek Sri Putri (SSP) telah berjaya mencatat masa terpantas dengan 0.9 saat. Ia merupakan rekod baru kebangsaan.

Juara keseluruhan dan naib juara akan mewakili negara untuk menyertai pertandingan dunia di Dubai. Semoga adik adik kita berjaya di sana kelak.

Tahniah kepada pemenang dan terima kasih kepada penganjur yang sudi menjemput saya sebagai juri. Mohon dimaafkan segala kekurangan.

Wasalam

No comments: